Tus Noticias de La Safor

La Safor segueix tenint una Ministra amb Diana Morant en la cartera del Ministeri de Ciència i Innovació

Diana Morant Ministra

Pedro Sanchez ha optat per la continuitat de la Ministra Diana Morant de Gandia al front del Ministeri de Ciència i Innovació del Govern d'Espanya.

"Agraeixc la confiança del president Pedro Danchez per a continuar al front de Ciència i Innovació i assumir la responssabilitat de Universitats. Obrim una nova etapa amb política últil per a millorar la vida de la gent"han estat les seues primeres paraules només saber que continuarà en el càrrec.

L'alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha mostrat la seua satisfacció després del nomenament de l'exalcaldessa de Gandia, Diana Morant, com a ministra de Ciència i d'Universitats. D'aquesta manera, Morant renova el càrrec al capdavant de Ciència i veu recompensada la seua tasca amb la gestió de les Universitats.

Prieto ha mostrat el seu orgull i el de la ciutat perquè "una persona de Gandia siga ministra del Govern del nostre país i més encara quan sabem que Diana ens té al cap" i ha destacat que la seua feina "està avalada per una molt bona gestió i uns valors impecables".

"Que continue exercint al càrrec servirà per a continuar enfortint les polítiques de coneixement, de recerca i innovació. Ara suma la cartera d'Universitats i això és una molt bona notícia", ha declarat l'alcalde, que ha recordat que gràcies a les seues gestions l'Institut d'Oceanografia d'Espanya tindrà una seu a Gandia.

Sobre el seu nomenament al capdavant de les Universitats, la primera autoritat municipal ha posat en valor el caràcter universitari de la nostra ciutat i que el nomenament pot fer aspirar Gandia a aconseguir noves inversions "de la mà d'una persona que sempre ha exercit de gandiana allà on ha anat".
Diana Morant va nàixer a Gandia (València) el 25 de juny de 1980 en el si d'una família en la qual és la major de dues germanes. Va viure durant la seua infància a cavall entre el barri gandiense de Corea i la Platja de Gandia, on passava llargues temporades amb la seua família. Va estudiar Educació General Bàsica (EGB) en el col·legi concertat religiós Abat Solà de Gandia i, més tard, va cursar el Batxillerat Unificat Polivalent (BUP) i el Curs d'Orientació Universitària (COU) en l'Institut María Enríquez de Gandia. Va estudiar en la Universitat Politècnica de València Enginyeria de Telecomunicació, obtenint la titulació en 2007.
Carrera política

Després de tres anys exercint la seua carrera professional com a enginyera, al febrer de 2011 va ser convidada pel llavors alcalde de Gandia, José Manuel Orengo Pastor, a formar part de la candidatura del PSPV-PSOE de Gandia en les eleccions locals del 24 de maig de 2011. En la candidatura, va ocupar el lloc número 5 en la llista electoral. En aquelles eleccions, el PSPV-PSOE va obtindre 10 regidors, sent nomenada oficialment regidora de l'Ajuntament de Gandia l'11 de juny de 2011. Durant la legislatura de 2011 a 2015 va ser regidora en l'oposició.
Pepa Frau, Morant, Zapatero i Ximo Puig.

Al maig de 2014 José Manuel Orengo, llavors secretari general del PSPV-PSOE de Gandia, va anunciar que feia un pas arrere i renunciava a la secretaria general del partit. Diana Morant, llavors Secretària d'Organització, va anunciar la seua candidatura a liderar el partit a Gandia. Al juny de 2014 va ser elegida secretària general dels socialistes gandienses.

A l'octubre de 2014, Diana Morant presenta el seu candidatura2 al procés de primàries que el PSPV va posar en marxa per a elegir als seus candidats i candidates a alcaldes i alcaldesses. La seua va ser l'única candidatura presentada, per la qual cosa va ser proclamada candidata del PSPV-PSOE a l'alcaldia de Gandia per a les eleccions de maig de 2015.

En les eleccions municipals de 2015 el PP va obtindre 12 edils, el PSPV-PSOE 7, la coalició Més Gandia 5 i Ciutadans 1. Tres setmanes després, el 13 de juny de 2015, en el ple d'investidura, Diana Morant va obtindre els suports dels regidors del PSPV-PSOE, Més Gandia i l'edil de Ciutadans, aconseguint així la alcaldía3 de Gandia posant final a quatre anys de govern en majoria absoluta del PP.

Al juliol de 2015 va ser proposada per la comarca de la Safor-Valldigna, amb l'aval de la direcció nacional del PSPV-PSOE i del seu secretari general, Ximo Puig, com a diputada provincial, sent més tard nomenada diputada delegada de Mancomunitats i Comarcalització en el nou govern provincial presidit per Jorge Rodríguez Gramage. Al maig de 2017 dimitió4 com a diputada per a centrar-se en el seu treball en l'alcaldia de Gandia.

Durant la seua etapa com a alcaldessa, Gandia va ser nomenada Capital Cultural Valenciana,5 sent aquesta la primera vegada que la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana atorgava aquesta distinció. Una capitalitat que va tindre el seu acte inaugural el 22 de juny de 2017 en la plaça Major de Gandía6 i per a la qual s'han programat tota una sèrie d'actes repartits al llarg de les quatre estacions de l'any: primavera d'arts plàstiques; estiu d'arts musicals, tardor d'arts literàries i hivern d'arts escèniques i audiovisuals.7

Diana Morant Ripoll va repetir com a candidata del PSPV-PSOE a l'alcaldia de Gandia i en les eleccions celebrades el 26 de maig de 2019 la candidatura socialista que liderava va ser la més votada en el municipi.
És Ministra de Ciència i Innovació desde juliol de 2021.
TNS
Gandia
Noticies Institucionals

CONTACTA

Esta dirección de correo electrónico está protegida contra spambots. Usted necesita tener Javascript activado para poder verla.

Esta dirección de correo electrónico está protegida contra spambots. Usted necesita tener Javascript activado para poder verla.

Esta dirección de correo electrónico está protegida contra spambots. Usted necesita tener Javascript activado para poder verla.

 

 

Esta dirección de correo electrónico está protegida contra spambots. Usted necesita tener Javascript activado para poder verla.

 

Copyright © 2015 TUS NOTICIAS DE LA SAFOR Copyright © 2015 GRUPOTN

Consola de Joomla! Debug

Sesión

Información de Perfil

Uso de Memoria

Registro Database